دانلود خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش تست pdf

 

 

 

 

برای مشاهده این جزوه کلیک کنید

 

 

کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی نوشته دکتر هاشم فردانش سمت این کتاب حاوی مفاهیم تکنولوژی آموزشی است برای استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی، خصوص گرایش تکنولوژی آموزشی برای درس «مقدمات تکنولوژی آموزشی ارزش واحد تهیه شده میتوان منزله منبع فرعی درسهای «اصول طراحی پیامهای آموزشی»، «آموزش روش مبتنی سیستمها» «اصول طراحی نظامهای آموزشی » دانلود کتاب تست مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانشدانلود آهنگ جدیددانلود آهنگ جدید لینک مستقیمدانلود آهنگ .
دانلود آهنگ دانلود موزیک جدید ایرانیدانلود آلبوم جدیددانلود موزیک ویدئوآهنگ مجاز ایرانیموزیک مجاز ایرانیآهنگ جدید مجازدانلود گلچینی بهترین آهنگ های ایرانیآهنگ های ایرانی شاد غمگین جدیدمنابع کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشیتکنولوژی آموزشی منابع کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی تکنولوژی آموزشی روشها فنون تدریس مبانی نظری تکنولوزی آموزشی دکتر هاشم فردانش مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر خدیجه علی آبادی کتابهای تست های سال گذشته مجموعه علوم تربیتی ابولفضل .
نظری تکنولوژی آموزشی کد؛ سمت اثر هاشم فردانش خرید کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی فردانش کد؛ سمت اثر هاشم فردانش انتشارات سمتدانشجویان ارشد تکنولوژی آموزشی یزد منابع آزمون کارشناسی ارشد کتاب الگوهای تدریس الگوهای جدید تدریس دکتر محمدرضا بهرنگی تکنولوژی آموزشی ضریب کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر خدیجه علی آبادی مباحث تخصصی تکنولوژی آموزشی جزوات .
علامه طباطباییآزمون دکتری رشته تکنولوژی آموزشی دکتر مونا احمدمخبریتوجه قبل مطالعه اساتید دانشگاه علامه تربیت مدرس مشورت کنید زیرا ممکن است هرماه کتاب جدیدی اضافه شود تکنولوژی آموزشی مبانی نظری تکنولوزی آموزشی دکتر هاشم فردانش، انتشارات سمت مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان نشر بشری مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر خدیجه علی آبادی، انتشارات دانشگاه پیام نورمبانی نظری تکنولوژی آموزشی فردانشسمت فروشگاه کتاب مژدهفروشگاه کتاب مژده نام کتابمبانی نظری تکنولوژی آموزشی .
ناشرسمت نویسندههاشم فردانش، تعداد صفحه، شابک، قیمت ریال، دسته بندیروانشناسی علوم تربیتیدانشگاهیمبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش برگزیده هامقدمات تکنولوژی آموزشی، خدیجه علی آبادی؛ انتشارات پیام نور مقدمات تکنولوژی آموزشی، محمد احدیان، انتشارات بشری مقدمات تکنولوژی آموزشی، محمد احدیان عمران رمضانی داود محمدی، انتشارات آییژ مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش، انتشارات سمت مدیریت،برنامهریزیواقتصادآموزشعالی مدیریت کتاب های علی علاقه مبانی نظری تکنولوژی آموزشی آگوست عنوان کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی .

    خصوصیات الگوها :
    نحوه صحیح تجزیه و تحلیل عوامل آموزشی را ممکن می سازد
    ارتباط منطقی بین عوامل آموزشی را روشن می سازد
    شناسایی کمبودها و نقصهای موجود را میسر می سازد
    برخورد منظم با مسایل آموزشی را تجویز می کند
    کلیه فعالیتهای برنامه آموزشی را ممکن می سازد
    کنترل و مدیریت برنامه آموزشی را ممکن می سازد


    الگوی کمپ
    اریه شده توسط دکتر کمپ از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا
    الگوی کمپ برنامه آموزشی را سیستم یا مجموعه فعالیتها و اقداماتی می داند که تنظیم کننده و هماهنگ کننده اصل آن، هدفها و نیازهای آموزشی است.
    نکته مهم در در الگوی کمپ، انضمام تمام اجزاء لازم در آن و احاطه دو فعالیت اصلی به نام ارزشیابی و تجدیدنظر بر سایر اجزاء است.

    مسئولیت یک تکنولوژیست آموزشی ماهر و کاردان، پیش بینی و اجرای تغییراتی است که بر اساس ارزشیابیهای متعدد حاصل می شود.

    الگوی دکتر کمپ
 

انواع الگوها
    الگوی انستیتوی توسعه آموزشی
    این الگو از جمله معروفترین الگوهای توسعه آموزشی است و کاربرد وسیعی در طرح، اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی دارد.
    الگوی روش تهیه برنامه های آموزشی ضمن خدمت
    این الگو برای اولین بار در اداره آموزش نظامی ارتش امریکا تهیه و ارائه شد.
    یک الگوی مهارتی است و باید کار را تجزیه و تحلیل کنیم کار را به گونه ای انجام دهیم که مورد نیاز آن کار است نه کمتر و نه بیشتر
    الگوی انستیتوی توسعه آموزشی
 
    الگوی روش تهیه برنامه های آموزشی ضمن خدمت
 
    الگوی تهیه نظامهای آموزشی
    ارتش امریکا این الگو را به دلیل صرفه جویی در مخارج آموزش فراگیر و ارتقای سطح کارایی آموزش به کار می برد.

 
    الگوی آموزش معیاری
 
    این الگو را میگر تهیه کرده و بیشتر در محیطهای صنعتی قابل استفاده است. این الگو با در بر داشتن فعالیتی به نام تجدید نظر و تغییر حصول هدفها را با تکرار مراحل مختلف طراحی، تهیه و ارزشیابی تضمین می کند و الگوی نسبتاً ساده ای است.


    ب) سنجش نیازها
 
    یکی از مقدماتی ترین فعالیتها در اغلب الگوهای آموزشی، تعیین نیازها و تعیین معضل یا سنجش نیازهاست
    تفاوت سطح دانش و مهارت و گرایشهای یک فرد یا گروهی از افزاد در ابتدا و انتهای یک دوره آموزشی.
    سنجش نیازها، فاصله و تفاوت تواناییها، دانشها و گرایشهای فراگیر یا فراگیران در ابتدای آموزش نیاز شناخته می شود.

    ب) سنجش نیازها

    ب) سنجش نیازها
    سنجش نیاز در برنامه های در حال اجرا، به شناخت و تشخیص مسائل و مشکلات احتمالی این برنامه ها در قسمتهای مختلف منجر می شود. اما در برنامه هایی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند در واقع توجیه و بیان ضرورت اجرای طرح را به خود می گیرد.

     از دو جنبه می توان به تعیین و تشخیص نیازها پرداخت: جنیه درونی مثلا وقتی معلمی تشخیص می دهد که ارائه یک مقدمه برای تسهیل در یادگیری مباحث بعدی درسی ضروری است. جنبه خارجی که سنجش نیازها بر اساس کاربرد و نتایج حاصل از آن بعد از اتمام آموزش است. مثلا یکی از اهداف آموزش دبیرستانی شرکت فعال و موثر فارغ التحصیلان در فعالیت های فنی در سطح اجتماع است.

    ج) تحلیل موضوع
    تحلیل موضوع فعالیتی است که در آن، موضوع آموزش تجزیه و تحلیل شده و اجزاء آن به ترتیب عرضه و همراه با اطلاعات و مهارتهای پیش نیاز برای یادگیری آن موضوع تعیین می شود.

    تکنولوژیست آموزشی برای طراحی آموزشی به موارد زیر نیاز دارد:
•    اجزاء تشکیل دهنده آموزش را بشناسد.
•    ترتیب و توالی اجزاء تشکیل دهنده محتوای آموزش را بشناسد.
•    اطلاعات و مهارتهایی را که لازمه یادگیری موضوع آموزش است تعیین و در آموزش بگنجاند.
    هر یک از موضوعات مورد آموزش باید به صورت مجزا بحث و بررسی شود و طبیعی است که برخی موضوعات مقدمه یادگیری سایر موضوعات است.


    انواع موضوعات
    موضوعات نظری (تحلیل محتوا) : شامل داده های علمی در تمام زمینه ها (حقایق، مفاهیم و قوانین)

    موضوعات عملی (تحلیل تکلیف یا تحلیل کار): شامل تمام کارهایی که فراگیر پس از فراگیری قادر به انجام دادن کار مشخص است و مهارت معینی را کسب می کند.

    تجزیه و تحلیل موضوعات عملی
    تجزیه و تحلیل موضوعات عملی بر 2 رکن مبتنی است:

    رکن اول. تحقیقات و مطالعات گانیه رد تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی کارها منجر به طرح این سوال شد که: در هنگام انجام دادن کار، فراگیر چه چیزی را بداند که ندانستن آن سبب عدم توانایی او در انجام دادن آن کار خواهد شد؟
    رکن دوم. پردازش اطلاعات، حاصل این تجزیه و تحلیل شرح دقیق تمام مراحل انجام دادن نهایی یک کار است.

    تجزیه و تحلیل موضوعات عملی
    تجزیه و تحلیل موضوعات عملی طی 3 مرحله انجام می شود:
 


    تجزیه و تحلیل موضوعات عملی
•    شکستن و تجزیه کارعملی به مراحل و اعمال تشکیل دهنده آن.
 

    تجزیه و تحلیل موضوعات عملی
•    طرح و پاسخ به این پرسش که آیا به تجزیه و تحلیل بیشتری برای موضوع نیاز است؟ (بررسی توانایی های ورودی فراگیر)
 
    تجزیه و تحلیل موضوعات عملی
•    تجزیه و تحلیل معلومات. پاسخ به این سوال که شاگرد برای انجام دادن هر یک از اعمال تعیین شده در مرحله اول و دوم به چه اطلاعاتی نیازمند است؟ این تجزیه و تحلیل تا آنجا ادامه خواهد یافت که شاگرد با توانایی های ورودی خود قادر به انجام دادن اعمال پیش از آزمون باشد.

    آخرین مرحله تجزیه و تحلیل
    رایگلوث و مریل در تحلیل موضوعات عملی، تجزیه و تحلیلی به نام تحلیل مهارتهای انتقالی ر نیز پیش بینی کردهه است که عبارت است از مهارت هایی که در هر بار تکرار اجرای آن ترتیب و نوع عملکرد به صورت خاصی است و مانند موضوعات عملی از نوع روش کار نیست که همیشه به یک صورت به اجرا در آمده و مراحل ثابت دارد.
 
    تجزیه و تحلیل معلومات
    مهارتهای انتقالی یا مبتنی بر عوامل هستند و یا مبنی بر اصول کلی
     
    مهارتهای انتقالی مبتنی بر عوامل: فرد برای انجام آنها نیازمند شناسایی و توجه به مجموعه ای از عوامل است مانند مهارتهای مدیریتی
    مهارتهای انتقالی مبتنی بر اصول کلی: فرد برای انجام آنها نیازمند یادگیری مجموعه ای از اصول کلی است مانند مهارتهای مشاوره ای

    تجزیه و تحلیل موضوعات نظری
    دیدگاه اول: ساختار متن را وابسته به موضوع می داند. به طور مثال معتقد است ساختار متون علوم ریاضی با ساختار علوم اجتماعی تفاوت دارد.
    دیدگاه دوم: ساختار متن را مستقل از موضوع آنها می داند. معتقداست ساختار تمام متون علی رغم موضوع آن از مهارتها و مفاهیم ساده و زیربنایی شروع و به مسائل اختصاصی و جزئی ختم می شود.
    دیدگاه سوم: متون نظری را علی رغم موضوع آن دارای اجزاء خاص می داند. این نوع دسته بندی متون به علت قابلیت تعمیم آن به تمام موضوعات آموزشی و همچنین کارایی بسیار در شناسایی ساختار موضوعات نظری بر سایر دیدگاهها برتری دارد.

    تجزیه و تحلیل موضوعات نظری
    انواع اصلی موضوعات نظری بر اساس دیدگاه سوم:
•    شرح یا فهرست مجموعه ای از حقایق
•    شرح انواع مفهوم

 

    تجزیه و تحلیل موضوعات نظری
•    شرح اجزاء مفهوم
 
    تجزیه و تحلیل موضوعات نظری
    ترکیب دو ساختار شرح انواع و شرح اجزاء مفاهیم 
 

•    شرح نحوه اجرای یک کار یا فعالیت
•    شرح روابط علی بین عوامل و پدیده ها
    دسته اول متونی است که به شرح یک مجموعه ای از از اصول و قواعد می پردازد
 
    دسته دوم متونی است که در آنها روش و نحوه ارتباط
بین اصول و قواعد به نحوی است که نتیجه ای خاص به دست می دهد.
 
    د) تعیین و اندازه گیری مهارتهای ورودی فراگیران
    منظور از تعیین و اندازه گیری مهارتهای ورودی فراگیران، توجه به خصوصیاتی است که اختلاف فراگیران در آن مهارتها باعث عدم موفقیت آموزش در رسیدن به نتایج مطلوب است.

    دو راه حل برای این مشکل:
    اول آموزش ها انفرادی شود.
    دوم به تفاوتهای فردی فراگیران در حدی توجه شو، که:
     اولاً به صورت گروهی بتوان آن را مورد دقت و ملاحظه قرار داد
    ثانیاً وجود تفاوت در اینگونه خصوصیات فردی تاثیرات قابل لمس و چشمگیری در نتایج آموزش داشته باشد.

    د) تعیین و اندازه گیری مهارتهای ورودی فراگیران
    آن دسته از خصوصیات شاگردان که تفاوتهای فردی بین آنان باعث تفاوت در میزان یادگیری و یادگیری می شود و روشها و تدابیر خاص آموزشی را طلب می کند:
•    خصوصیات فیزیکی فراگیران
•    میزان اطلاعات فراگیر از موضوع آموزش
•    سن و رشد ذهنی فراگیر
•    انگیزه یادگیری و گرایش فراگیر نسبت به موضوع

    عوامل تاثیرگذار برای انگیزه
    نیاز به موفقیت
    انگیزه درونی و بیرونی - انگیزه درونی:  اقدام آگاهانه فرد در ایجاد تاثیر در محیط به منظور دستیابی به هدفهای مشخص. انگیزه بیرونی: شامل تمام عوامل محیطی است که به نحوی سبب تقویت رفتار مشخص یا پاسخ معینی از سوی فراگیر است.
    تمرکز کنترل: برداشت فرد از تسلط و کنترلی است که ب محیط خارج از خود دارد.
    انتساب موفقیت یا شکست
    خودپنداری تحصیلی: برداشت و ارزشیابی شاگرد از تواناییهای خود در ارتباط با عملکرد تحصیلی
    انتظارات شاگردان
    توجه: فراگردی که طی آن فراگیر به یک یا چند عامل بیشتر می پردازد.

    ه) طراحی نظام مدیریت
    طراحی نظام مدیریت به این معنا که:
    برنامه ریزی و طراحی چگونگی به کارگیری نیروهای انسانی و فیزیکی است که مسئولیت اجرای آن به شخص یا گروه تکنولوژیست محول شده است.
    پیش بینی و سازمان دادن به نیروها و امکاناتی که گروه تکنولوژیست آموزشی در طراحی، اجرا، ارزشیابی و حل مشکلات آموزشی به آنها نیازمند است.

    تعریف مدیریت: هنر انجام دادن کارها به وسیله گروههای سازمان یافته یا هنر ایجاد محیط لازم برای همکاری بین گروهها، به صورتی که حاصل فعالیت های فردی آنان دستیابی به هدفهای گروهی را میسر کند.

    طراحی نظام مدیریت
    طراحی نظام مدیریت شامل 5 فعالیت است:

•    برنامه ریزی: شامل

     تعیین هدفهای کلی و جزئی
     انتخاب الگوهای آموزشی
    تعیین و تخصیص افراد
    تعیین زمان شروع و پایان هریک از فعالیتها
    برنامه ریزی بودجه لازم برای اجرای طرح

    طراحی نظام مدیریت
•    سازماندهی: شامل
    تقسیم کار
    پیش بینی، ایجاد و حفظ کانال های ارتباطی بین افراد و قسمتهای مختلف
    ایجاد ساختار سازمانی و مناسب و تعیین و نصب سرگروهها
    پیش بینی راههای جابجایی و ارتقای افراد و برقراری کانالهای ارتباطی درون و برون گروهی

    طراحی نظام مدیریت
•    هماهنگی
    هماهنگ کردن کلیه امور درونی و بیرونی گروه تکنولوژیست، از دیگر فعالیتهای مهم مدیریت است که در ذیل به آن می پرداریم:

    هماهنگی افراد و گروهها به منظور ارائه محصول نهایی در زمان مقرر
    هماهنگ کردن فعالیتها
    هماهنگ کردن استفاده از وسایل و تجهیزات
    هماهنگی امور با افراد یا گروههای خارج از گروه
    هماهنگی امور با آخرین تغییرات بودجه و سیاستهای حاکم بر برنامه

    طراحی نظام مدیریت
•    ارزشیابی
    نظارت و بازبینی دائم بر کار افراد و گروههای درون گروه تکنولوژیست است.

•    گزارش
    گزارش ممکن است جزئی باشد
    ممکن است به منظور تبلیغ برای جذب مصرف کنندگان جدید انجام شود
    برای آگاهی مسئولان و افراد تصمیم گیرنده باشد

    فصل سوم : طراحی 
 
    الف) تعیین هدفهای آموزشی
    اولین قدم در طرح برنامه های آموزشی تعیین هدفهای آموزشی است.
    هدفها، غایات و نتایج نهایی حاصل از آموزشند که مدرس یا سازمانهای آموزشی به منظور دستیابی به آنها آموزشها را ارائه می کنند. نتایج پایانی، همان تواناییهای پایانی فراگیران اعم از دانسته ها، مهارتهای عملی و گرایشهای مختلف ناشی از آموزش است که ارائه آموزش را توجیه و تفسیر می کند.
    هدفها سنگ زیر بنای هر آموزش را تشکیل می دهد.

    خطاهایی که معمولا در تعیین هدفها صورت می گیرد
•    معمولا معلم از خود می پرسد من چه باید انجام دهم؟ در واقع روشهای مختلف  ارائه مطلب مانند سخنرانی، بحث و گفتگو،‌ استفاده از کتاب و روشهای دیگر آموزشی
•    گاهی انجام دادن فعالیتهایی به وسیله فراگیر به جای تعیین هدفها صورت می پذیرد
•    تهیه شرح تفصیلی درس یا رئوس مطالب نیز معلم یا تکنولوژیست را از تعیین هدفهای آموزشی بی نیاز نمی کند.
•    گاهی افراد در نوشتن هدفهای آموزشی به سطح آن توجه نمی کنند

    طبقه بندی هدفهای آموزشی بلوم
    بنجامین بلوم هدفهای آموزشی را به سه حیطه عمده تقسیم کرد:‌
حیطه شناختی – حیطه عاطفی – حیطه روانی و حرکتی
 
    تقسیم بندی هدفهای آموزشی بلوم در حیطه شناختی:‌

•    دانستن:‌
    الف)  اطلاعات منفرد
    ب) روشها و جریان عملها
    ج) مفاهیم و اصول و قوانین عام
    طبقه بندی هدفهای آموزشی بلوم
•    فهمیدن:‌
    الف) درک اصول و مفاهیم
    ب) تفسیر متون، نمودارها و تصاویر
    ج) تخمین نتایج آتی مخفی در اطلاعات
    د) توجیه روشها و جریان عملها
•     کاربرد
    الف) کاربرد مفاهیم و قوانین در موقعیتهای جدید
    ب‌)‌ کاربرد قوانین و نظریه ها در موقعیتهای عملی
    ج)‌ تبدیل متون نوشتاری به فرمولهای ریاضی
    د) تهیه جدولهای و نمودارها
    ه) نمایش روش صحیح انجام دادن یک کار

    طبقه بندی هدفهای آموزشی بلوم
•    تحلیل
    الف) پی بردن به مفروضات بیان نشده یک متن
    ب) پی بردن به تناقضات موجود در یک استدلال
    ج) تمیز حقایق از حد سیات
    د) تخمین میزان ارتباط اطلاعات
    ه) تجزیه ساختار محتوایی یک کار

    طبقه بندی هدفهای آموزشی بلوم
•    ترکیب:‌
    الف) نوشتن یک متن کاملا منسجم
    ب) ارائه یک سخنرانی سازمان یافته
    ج) نوشتن یک داستان کوتاه جدید
    د) ارائه طرح یک تحقیق
    ه) ترکیب یادگیریهای متفرق به منظور حل یک مساله یا مشکل
    و) ارائه چهارچوب جدیدی برای تقسیم بندی اشیاء، پدیده ها یا حوادث
 

    1- طبقه بندی هدفهای آموزشی بلوم
•    ارزشیابی
    الف) قضاوت درباره استحکام منطقی متون
    ب) قضاوت در زمینه میزان ارتباط بین اطلاعات و نتیجه گیری
    ج) قضاوت درباره انجام دادن یک کار با استفاده از معیارهای درونی
    د) قضاوت در زمینه ارزش یک کار با استفاده معیارهای بیرونی
    طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه عاطفی توسط کراتوول و همکارانش
•    دریافت
    الف) جذب، حفظ و هدایت توجه نسبت به عامل و محرک
    ب) آگاهی یا درک پدیده
    ج) توجه خاص به شی ء یا پدیده
•    پاسخ
    الف) مطالعه موارد تعیین شده
    ب) مطالعه بیش از حد تعیین شده
    ج) مطالعه برای کسب لذت
    د) ادامه و استمرار فعالیتها، صرفا برای کسب رضایت شخصی

    طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه عاطفی توسط کراتوول و همکارانش
•    ارج نهادن
    الف) قبول یک ارزش
    ب) احساس مسئولیت در قبال یک ارزش
    ج) رفتار به نحوی که قبول ارزش در ورای آن قابل درک باشد
•    سازماندهی ارزشها
    الف) تلفیق ارزشهای مختلف از طریق درک و سازماندهی آنها
    ب) حل و رفع تناقضات موجود بین ارزشهای مختلف
    ج) ایجاد یک مجموعه ارزشی واحد و منسجم
•    وجدانی کردن ارزشها
    الف) داشتن یک مجموعه ارزشی به طوری که تمام اعمال فرد را در بر گیرد
    ب) داشتن یک مجموعه ارزشی به طوری که به صورت مشخصه فرد درآید.

    طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه روانی – حرکتی توسط ای0جی0سیمپسون
•    دریافت (آگاهی از اشیاء و کیفیت آنها)
    الف) تحریک حسی
    ب) انتخاب علامت
    ج) تبدیل دریافت به عمل
•    آمادگی (برای انجام دادن یک عمل خاص)
    الف) آمادگی ذهنی (اطلاع داشتن از مراحل مختلف کار)
    ب) آمادگی بدنی
    ج) آمادگی روانی (میل به کارگیری ابزار کار)
•    پاسخ هدایت شده (رفتاری که زیر نظر مربی انجام شود)
    الف) تقلید
    ب) تجزیه و خطا
    طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه روانی – حرکتی توسط ای0جی0سیمپسون
•    خودکار شدن عمل (رفتار یادگیری شده به صورت عادت در می آید)
•    رفتار مرکب (رفتار ماهرانه و با صرف حداقل وقت و انرژی انجام شود)
    الف) رفع عدم اطمینان (رفتار بدون تزلزل)
    ب)رفع مرکب خودکار (حرکات با نرمی و کنترل کامل ماهیچه ها انجام می شود)
•    تطبیق و ابداع(تغییر رفتار با توجه به تغییر وضعیت)
    طبقه بندی های مذکور در تعیین دقیق اینکه چه چیزی باید آموزش داده شود، بسیار موفق بوده اند، اما چگونگی ارائه آموزش و به عبارت دیگر، خصوصیات ویژه آموزش هریک از هدفهای طبقه بندی شده را مشخص نمی کنند.
    2- طبقه بندی هدفهای آموزشی گانیه
    طبقه بندی هدفهای آموزشی بلوم هیچگونه روشی برای آموزش هدفهای پیشنهادی خود ندارد؛ به عبارت دیگر، با استفاده از طبقه بندی بلوم می توان دقیقا گفت که چه چیزی باید آموزش داده شود؛ ولی هیچ سخنی از چگونگی آموزش آن هدف در میان نیست.
    2) طبقه بندی هدفهای گانیه
 

دکتر هاشم فردانش انتشارات سمت تعداد صفحات سال چاپ چاپ اول بار تجدیدنظر ویراست سال دکتر فردانش عضو هیئتعلمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس مؤلف این کتاب هستند کتابی ارزشمند کتابهای تخصصی دانلود کتاب تست مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانشدانلود کتاب تست مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانشتکنولوژی آموزشی منابع کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشیتکنولوژی آموزشی منابع کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی اندیشه تفکر آموزش زنده کنیم .
روشها فنون تدریس مبانی نظری تکنولوزی آموزشی دکتر هاشم فردانش فناوری آموزشی تالیف عباس رضوی انتشارات دانشگاه چمران مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد کتاب های خلاصه سنجش تکمیلی برای علوم تربیتی مدرسان شریف تحلیل آزمون دکتری تکنولوژی آموزشیبنابراین زمینه مباحث طراحی آموزشی، کتابهای مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش، مبانی طراحی آموزشیدکتر داریوش نوروزی دکتر عباس رضوی وطراحی آموزش اثربخشترجمه غلامحسین رحیمی دوست جمله منابع اصلی شمار روند همچنین .
مدنظر قرار دادن سوالهای سال های توان گفت بعد سرفصل مدرسان شریف نام دروس امتحانی منابع آزمون دکتری تکنولوژی آموزشیـ روش های تحقیق روانشناسی علوم تربیتی، دکتر اسماعیل بیابانگرد مبانی نظری تکنولوژی آموزشی کتاب مدرسان شریف مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش مقدمات تکنولوژی آموزشی، خدیجه علی آبادی مباحث نوین فناوری آموزشی سید عباس رضوی، انتشارات آزمون دکتری تکنولوژی آموزشی انجمن تکنولوژی آموزشی دانشجویان ایرانروش .
پیشرفته، هاشم فردانش فنون تدریس" دکتر اسکندر فتحی آذر تکنولوژی آموزشی مبانی نظری تکنولوزی آموزشی دکتر هاشم فردانش، انتشارات سمت مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان، نشر بشری مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر خدیجه علی آبادی، انتشارات دانشگاه پیام نور مباحث نوین فناوری آموزشی سید عباس وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد مطلب رمز دار عکسهای آخرین روز ترم دانشجویان کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی ورودی دانشگاه آزاد ساری روشها .
فنون تدریس مبانی نظری تکنولوزی آموزشی دکتر هاشم فردانش مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر خدیجه علی آبادی کتاب های خلاصه پوران پژوهش برای علوم تربیتی منایع آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی موسسه ماهانتکنولوژی آموزشی کتاب مبانی نظری هاشم فردانش انتشارات سمت شامل فصل اول کلیات، فصل دوم آمادهسازی، فصل سوم طراحی فصل چهارم اجرا ارزشیابی تعلیم تربیت اسلامی کتاب تعلیم تربیت اسلامی تالیف علی شریعتمداری .
کتاب انقلاب فرهنگی آموزش ویژگی انسان نظام تربیتی اسلام آموزش اسلام هدفهای  فناوری آموزشی منابع پیشنهادی آزمون کتبی دکتری تکنولوژی آموزشی مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، نوشته دکتر هاشم فردانش، انتشارات سمت مقدمات تکنولوژی آموزشی، نوشته دکتر خدیجه علی آبادی، انتشارات دانشگاه پیام نور اصول طراحی آموزشی، نوشته گانیه لسی بریگر والتر دبلیو ویگر، ترجمه دکتر خدیجه علی آبادی، انتشارات دانا این کتاب حال حاضر بازار موجود نمی باشد منابع آزمون .
ارشد تکنولوژی آموزشیکتاب روان شناسی پرورشی دکتر علی اکبر سیف روشها فنون تدریس کتاب روشها فنون تدریس دکتر حسن شعبانی کتاب الگوهای تدریس الگوهای جدید تدریس دکتر محمدرضا بهرنگی تکنولوژی آموزشی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان کتاب مقدمات دانلود خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش دانلود خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش کیفیت بسیار خوب .
تایپ شده لینک مستقیم برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید  تکنولوژی دکتر دانشگاه علوم پزشکی ایران اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻓﺎرﺳﯽ ﭼﺎﭘﯽ ﺻﻮل ﻃﺮاﺣﯽ آﻣﻮزﺷﯽ، دﮐﺘﺮ ﺧﺪﯾ ﻋﻠﯽ آﺑﺎدی اﺻﻮل ﻣﻘﺪﻣﺎت ﺗﮑﻨﻮﻟﻮزی آوزﺷﯽ، دﮐﺘﺮ ﻣﺠﺪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی آﻣﻮزﺷﯽ دﮐﺘﺮ ﻫﺎﺷﻢ ﻓﺮداﻧﺶ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﮐﺎرﺑﺮد ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی آﻣﻮزﺷﯽ ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ اﺣﻤﺪ ﻗﺪوﺳﯿﺎن وخلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی تالیف دکتر هاشم فردانشکوچه کوچه خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی تالیف دکتر هاشم فردانش .
کاش بسمه تعالی تکنولوژی آموزشی روشها انشااهلل دانشجویان پایان کادانشجویان گذراندن این درس دانش کافی زمینه تکنولوژی آموزشی، مبانی نظری اصول طراحی آموزشی دکتر نوشین پیمان دوم تعریف تکنولوژی آموزشی نقش فرایند آموزشی دکتر نوشین پیمان سوم نظریه های یادگیری دکتر نوشین پیمان چهارم نیاز فردانش، دکتر هاشم، مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، تهران انتشارات سمتفایل کولاک دانلود خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش دانلود خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، .
فردانش پاورپوینت خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی تالیف دکتر هاشم فردانش رشته تکنولوژی آموزشی فرمت فایل پاورپوینت تعداد اسلاید همچنین فایل ورد این پاورپوینت تبدیل شده است قابل پرینت همراه پاورپوینت آماده دانلود است صفحه دانلود فایل خلاصه کتاب مهارت های آموزشی پرورشی دکتر حسن شعبانی دانلود رایگان دانلود فایل خلاصه کتاب مهارت های آموزشی پرورشی دکتر حسن شعبانی مهارت دوم مبانی نظری تدریس روشها فنون تدریس قیمت ریالفایل این کتاب .
سایت »سمت« مهارتهای آموزشی پرورشی جلد اول روشها فنون تدریس دکتر حسن شعبانی منابع کارشناسی ارشد علوم تربیتی متون مرتبط علوم تربیتی روانشناسی کتابهای متون تخصصی برنامه ریزی اموزشی مدیریت اموزشی دکتر نیره سینائی ودکتر منصور کوشا لغات اخر تکنولوژی اموزشی دکتر احدیان تکنولوژی اموزشیمبانی نظری دکتر هاشم فرددانش تکنولوژی اموزشی دکتر خدیجه علی ابادی رسانه های اموزشی دکتر تیموریآدینه بوک مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ~هاشم فردانش، عبدالرضا مبانی نظری .
آموزشی ~هاشم فردانش، عبدالرضا حسنی ویراستار نشر سازمان مطالعه تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها سمت بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب ایران خرید ارسال کتابتکنولوژی آموزشیچشم بزنید، میبینید میزان تمرکز توجه شما شدت پایین آمده است، دیگر نمیتوانید دقایق متمادی کتاب بخوانید روی کار دیگر تمرکز داشته تکنولوژی آموزشی مبانی نظری تکنولوزی آموزشی دکتر هاشم فردانش، انتشارات سمت مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان، نشر بشری مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر بایگانیها دانلود کتاب .
نظری تکنولوژی آموزشی مجله اینترنتی سپتامبر تست کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش دانلود رایگان مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دانلود کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی مبانی نظری تکنولوژی آموزشی مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکترهاشم فردانش مبانی نظری  جدول طرح درسدکتر تیمور آقامالیی هدف کلی درس آشنایی دانشجویان اصول مقدمات تکنولوژی آموزشی، مبانی نظری تکنولوژی، اصول طراحی آموزشی، استرات های .
تهیه وسایل کمک آموزشی کاربرد عملی ارزشیابی آنها تاریخ تنظیم شرح درس مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، تألیف هاشم فردانش مقدمات تکنولوژی آموزشی،  مبانی نظری تکنولوژی آموزشی هاشم فردانش بانک کتابکتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی هاشم فردانش نشر سمت شامل فصل عناوین زیر باشد کلیات آماده سازی طراحی اجرا ارزشیابی کتاب حاضر حاوی مفاهیم تکنولوژی آموزشی است برای استفادۀ دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی، خصوص گرایش تکنولوژی آموزشی برای دری «مقدمات تکنولوژی .
ارزش واحد تهیه شده